Стало вже доброю традицією в останні літні дні щороку проводити освітянську конференцію. 28 серпня в актовому залі Козелецької ЗОШ І-ІІІ ст. №3 зібралася велика педагогічна родина Козелецької громади, щоб обговорити здобутки минулого навчального року та поділитися планами на майбутній.
Робота конференції розпочалася з вітального слова селищного голови Олени Дмитренко:
- Хочу подякувати кожному з вас за наполегливу, чесну, натхненну працю. Що збагачуєте світ мудрістю, знаннями, духовними цінностями. Робите неоцінений вклад в розвиток громади.
Із детальним аналізом роботи освітянської галузі виступила Любов Боришполець, начальник управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради.
Про нову українську школу з розширеним аналізом виступила Тетяна Єркіна, начальник відділу освіти управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради.
Нова Українська школа: досягнення та виклики
- Нині однією з основних тем в освітянській галузі є НУШ. Жодна нарада та конференція всеукраїнського чи обласного рівня не обходиться без теми, яка стосується нового державного стандарту початкової освіти, – старт реформи, використання цільових коштів державної субвенції, нові форми роботи, новий простір, і нарешті ми підводимо підсумки першого року, - розповіла Тетяна Єркіна. – Зараз НУШ – це як бренд, який легко впізнати. Яскраві мобільні меблі, гарна дидактика, інтерактивне обладнання, простір, у якому вчитель, наче Гаррі Поттер, за допомогою чарівної палички керує всім процесом. І якщо спостерігати за цим, стоячи осторонь, то здається, що це казковий світ, де вчитель та діти на підсвідомому рівні розуміють один одного, не докладаючи жодних зусиль. Та, як завжди, є свої «але»….
2018 року 169 першокласників Козелецької громади разом з учителями вперше переступили поріг реформи. Для того, щоб створити нове освітнє середовище, завдяки державній субвенції та коштам Козелецької селищної ради загалом було освоєно 467 тис. грн. Закуплено меблі, комп'ютерну техніку, дидактичні матеріали. Для порівняння: у 2019 році заклади освіти громади готові прийняти 198 першокласників. На таких же умовах буде використано 707 тис. грн.. Відповідно на меблі – 282 тис. грн., на комп'ютерну техніку – 263 тис. грн., і вже оголошено тендер на дидактику на суму 161 тис. грн. Для роботи за новим стандартом 54 педагоги пройшли курси перепідготовки. Нема сумнівів – це перша реформа держави, яка підкріплена фінансово. І якщо у неї буде не лише логічне завершення, а й реальне продовження для середньої ланки, старшої школи, професійної та вищої освіти, то це буде дійсно відродження освіти в цілому.
- А зараз за підсумками першого року навчання по-новому, можна вже реально аналізувати реалії та виклики, з якими нас звела реформа, - продовжила Тетяна Єркіна. – Найперше – це використання коштів, які надійшли з держави на Нову українську школу, коли попит на меблі різко підвищився, а виробники були не готові до цього. У багатьох громадах меблі не встигли завезти до 1 вересня. У цьому році інша проблема: виробник підготувався, але якщо минулоріч комплект парта + стілець коштував близько 900 грн., то цього року середня ціна його 1400 грн. А зважаючи на те, що кількість учнів перших класів збільшилася, постало питання: як можна забезпечити всім однакові умови для всіх? Відповідь на це питання буде одночасно відповіддю на питання вчителів і батьків: «Хто що отримає для 1 класів?». Повноцінні класи, тобто ті, де 20 і більше учнів, отримають все по максимуму: одномісні парти та стільці, відкриті шафки, дошки (де це необхідно), комп'ютерну техніку. Цього року ми закупили для них ноутбуки, проектори з інтерактивним модулем та екраном для проекції, а також багатофункціональні пристрої 3 в одному (принтер-сканер-ксерокс). Завдяки новітньому інтерактивному модулю будь-яка поверхня перетворюється на інтерактивну дошку – це розробка молодої української компанії. Також класи отримають дидактичні матеріали. Класи, в яких учнів лише необхідний мінімум, тобто від 5 до 10, отримають парти зі стільцями, шафки, дошки, ноутбуки та дидактику. Найменші класи, де кількість учнів менше 5, в основному будуть навчатися у класах-комплектах і отримають мінімум. І це неприємна реальність, бо діти рівні, але їх кількість у класі не дозволяє бути їм частиною реформи. І від того, як спрацює дирекція, колектив, вчитель залежить, бути реформі у малокомплектній школі чи ні. Я вдячна всім директорам, педагогам, звичайно ж батькам, які активно, креативно, творчо брали участь у процесі створення нового освітнього простору. Знаю про те, як батьки разом з учителем клеїли, фарбували стіни класних кімнат, вечорами у групах у Вайбері придумували та ділилися цікавими ідеями для створення різних зон, а потім ці ідеї втілювали в життя. Залучалися кошти і вчителів, і батьків, і спонсорів. Тому я не розумію, коли в інтернет-мережі в ЗМІ на рівні держави робляться заяви про те, що залучати кошти батьків не можна і не потрібно. А де ж брати ці гроші, якщо з державного бюджету роками вони не виділялися на ремонти класів? Нині ж поставлені такі амбітні цілі – створити казкову картинку за один рік. Кажуть, що це обов'язок громад. Але я чітко можу сказати, що для бюджету громади це не реально! Адже, отримавши недосконалу мережу, при цьому ми отримуємо недостатньо коштів державної субвенції навіть на заробітну платню педагогічним працівникам. Наголошую: всі ресурси зараз кинуті на те, щоб вчасно виплачувати освітянам зароблені кошти.
Кадри
Реалії та виклики освіти продовжуються: кадрове забезпечення, і не лише початкової ланки. Цього року у навчальні заклади громади не прийшов жоден молодий спеціаліст, а реальних вакансій є аж 9. Козелецька громада не єдина, яка зіткнулася з цією проблемою, таких вся Україна. Не зважаючи на те, що в Чернігівській області є педагогічні училища та вищі, лише 11% всіх випускників йдуть працювати за фахом. Нині розроблена нова стратегія для того, щоб у заклади приходили гарні педагоги: їх слід розгледіти у школі, провести профагітацію, дати направлення до ВУЗУ, по завершенню навчання підписати договір, а ще надати їм житло, оплатити комунальні послуги. Як це втілити в життя, поки що не відомо. При цьому виникає чистої води несправедливість до вже працюючих педагогів. А чим вони гірші? Адже кожен вчитель за свою сумлінну працю заслуговує таких умов.
- Я поставила акцент на реальних проблемах не для того, щоб посіяти смуток, сумніви, негатив, - зазначила Тетяна Яківна. – Ні! Це для того щоб на контрасті підвищити моє «Дякую» вам. Дякую за відданість справі, дякую за те, що заходите в клас, де інколи тяжко пройти поміж партами, кількість яких наближена до 30, дякую за те, що наводите лад у класній кімнаті не завдяки чарівній паличці, а завдяки мудрості та професіоналізму, дякую, що вчите дітей бути добрими, людяними і, незважаючи на реформи та зміну влади, залишаєтесь тією призмою, через яку діти продовжують бачити світ яскравим та цікавим!
В обговоренні доповідей взяли участь Наталія Галепа, вчитель Козелецької гімназії №1, Галина Падій, завідуюча Лихолітським ЗДО, Олена Татарчук, директор Козелецької ЗОШ І-ІІІст. №3 та Віктор Сергієнко, директор Козелецької ДЮСШ.
На конференції відзначили грамотами та подяками кращих вчителів громади: Інну Корольову, директора Булахівської ЗОШ І-ІІІ ст., Наталію Ліскович, директора Козелецького будинку творчості дітей та юнацтва, Людмилу Кононенко, завідуючу Скрипчинським ЗДО, Інну Лосик, вчителя-логопеда Козелецького ЗДО №1, Людмилу Закревську, заступника директора Козелецької ЗОШ І-ІІІ ст. №3, Тетяну Монастирську, вчителя Козелецької ЗОШ І-ІІІ ст. №3 та Тетяну Савченко, вчителя Козелецької гімназії №1. Від районної організації профспілки працівників освіти і науки України привітала Світлана Бобровник.
Більше фото з оcвітньої конференції на офіційній сторінці селищної ради у мережі Facebook
Відділ зв’язків із громадськістю, ЗМІ
та громадськими об’єднаннями
Козелецької селищної ради