Небагато громад можуть похвалитися, що у них працює Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю. А в Козельці він є. Цей заклад належить і до соціальної сфери, і до медичної, і до освітньої, тому по-своєму унікальний. Серед людей його часто називають садочком для дітей з особливими потребами.

Та насправді функції Центру набагато ширші. Саме про них ми вирішили поговорити з директором установи Лілією Квітко.

- Доброго дня! Розкажіть насамперед, як з’явився Центр, і чим він займається.

- У 2003 році наш Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю вперше відкрив свої двері та радісно зустрів маленьких вихованців. Відтоді, протягом уже 15 років працівники закладу намагаються робити все, щоб діти  з особливими потребами стали повноцінними членами суспільства –  допомагають їм адаптуватися в оточуючому світі та вчать спілкуватися з іншими дітьми. Фахівці Центру оточують дітей турботою, а батькам  надають консультативну допомогу з різних питань. Мета діяльності центру – це здійснення заходів, спрямованих на розвиток та корегування порушень розвитку дитини з інвалідністю, навчання її основним соціальним та побутовим навичкам, розвиток здібностей, створення передумов для інтеграції в суспільство. І зауважу, що відвідують заклад та отримують реабілітаційні послуги діти з інвалідністю до 18 років, тому помилково вважати, що ми працюємо на зразок садочку.

- Хто утримує заклад? Він взагалі державний чи приватний?

- Ні, ми не приватна установа. Раніше Центр підпорядковувався Козелецькій райдержадміністрації, а тепер ми перейшли у відання Козелецької селищної ради. Саме селищна рада неодноразово допомагала нам і з ремонтами, і купувала різні необхідні меблі чи оснащення. Я, як директор, дуже вдячна голові селищної ради Олені Дмитренко за всю надану допомогу. І сподіваюся, що тепер наша співпраця набере ще більших обертів.

- Які саме послуги надає ваш Центр?

- По-перше, з психологічної реабілітації. До таких послуг належать психодіагностика особистості дитини; психологічна корекція та терапія; психологічне консультування. По-друге, з педагогічної реабілітації, це педагогічна діагностика (визначення педагогічних показників у сфері    виховання та навчання); корекційно-педагогічна робота з урахуванням індивідуальних особливостей  та можливостей  дитини. І звісно ж, послуги із соціальної реабілітації: соціальна діагностика – оцінка ступеня обмеження життєдіяльності дитини з особливими потребами, визначення соціальних критеріїв з урахуванням віку.

Для того, щоб з усім цим справлятись у нас у штаті працюють вчителі-реабілітологи та їхні асистенти, вчитель-логопед, практичний психолог, соціальний працівник, музичний керівник, фахівець з фізичної реабілітації, вчитель трудового навчання, вихователь та медична сестра.

- А які методи використовуєте в роботі з дітьми?

- У процесі колективної роботи використовуються елементи  арт-терапії, музикотерапії, ігрової терапії, логопедичної корекції, казкотерапії, психологічного розвантаження (сенсорна кімната), також у нас є лікувальна фізкультура і масаж.

З самого початку свого життя дитина з обмеженими можливостями потрапляє у нерівні умови. У неї мало шансів самостійно віднайти та зайняти своє місце в суспільстві. Допомогу повинні надати ми, найближчі їй люди, які знаходяться поруч – батьки,  вчителі-реабілітологи. 

 - Піклування про особливих діток для нас – у пріоритеті, - наголошує голова Козелецької селищної ради Олена Дмитренко. – Адже я розумію, що сім’ї, в яких виховуються діти з інвалідністю, потребують підтримки і допомоги як ніхто інший. І ми, як влада, можемо їм це дати. Двері Центру відкриті для всіх дітей з особливими потребами нашої громади, а  головне – допомогу в ньому надають БЕЗКОШТОВНО!!!

Ганна Самойленко