Ви тут: Головна
Публічні закупівлі
Планування закупівель
Послуги
Комунальні послуги
Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення КП «Козелецьводоканал»





ПРАВИЛА
надання послуг з централізованого водопостачання та
централізованого водовідведення
КП «Козелецьводоканал» в новій редакції
(затверджено рішенням виконавчого комітету Козелецької селищної ради від 14 грудня 2021 року № 431-25/VIII)
Загальні питання
У цих Правилах терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України «Про житлово-комунальні послуги», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».
Порядок надання послуг
Послуги надаються Споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання комунальних послуг з урахуванням вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – договір).
Способом, що гарантує доведення інформації до Споживача, є оголошення, розміщені у місцевих засобах масової інформації, під’їзді, на дошці оголошень (у разі наявності), в особистому електронному кабінеті споживача, на сайті Козелецької селищної ради, або повідомлення споживачеві за допомогою засобів телефонного зв’язку, номер, адресу яких зазначено Споживачем у договорі.
Споживачам у багатоквартирному будинку така інформація додатково доводиться шляхом розміщення відповідних оголошень на дошках оголошень, що розташовані у місцях загального користування такого будинку або на його прибудинковій території.
Параметри якості питної води повинні відповідати вимогам державних санітарних норм і правил.
Тиск питної води повинен відповідати параметрам, встановленим державними будівельними нормами.
Порядок обліку послуг
Розподіл обсягів наданих послуг між Споживачами здійснюється відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої Мінрегіоном.
До встановлення вузла комерційного обліку обсяги споживання наданих послуг визначаються за показаннями вузлів розподільного обліку, а у разі їх відсутності – за нормами споживання, встановленими рішенням виконавчого комітету Козелецької селищної ради. Загальний обсяг споживання наданих послуг у такій будівлі визначається як сума обсягу, визначеного за допомогою вузлів розподільного обліку, та розрахункового обсягу, визначеного за нормою споживання для Споживачів, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку.
Обсяг споживання наданих послуг Споживачам, у яких відсутні вузли розподільного обліку, розраховується відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг.
Споживач надає щомісяця (у спосіб, передбачений договором) КП «Козелецьводоканал» або визначеній власником (співвласниками) особі, що здійснює розподіл обсягів послуг, інформацію про обсяги споживання послуг з централізованого водопостачання.
Визначена власником (співвласниками) особа, що здійснює розподіл обсягів послуг, надає КП «Козелецьводоканал» інформацію про обсяги спожитої послуги з централізованого водопостачання та здійснений ним розподіл такої послуги між Споживачами у будівлі.
У разі відсутності інформації про показання вузлів обліку та/або недопущення Споживачем або його представником працівника КП «Козелецьводоканал» або визначеної власником (співвласниками) особи, що здійснює розподіл обсягів послуг, до вузла обліку для зняття показань після закінчення тримісячного строку з дня недопущення КП «Козелецьводоканал» здійснює розрахунки з такими Споживачами як із Споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку.
Після відновлення надання показань вузлів обліку такими Споживачами КП «Козелецьводоканал» або визначена власником (співвласниками) особа, що здійснює розподіл обсягів послуг, зобов’язані провести перерахунок із Споживачем, а вузлів розподільного обліку – з усіма Споживачами будівлі.
Якщо КП «Козелецьводоканал» встановлено факт втручання в роботу вузла комерційного обліку, він вважається таким, що вийшов з ладу.
У разі виходу з ладу вузла обліку він підлягає заміні та прийняттю на абонентський облік протягом п’яти робочих днів з дня виявлення факту виходу з ладу.
Якщо КП «Козелецьводоканал» встановлено факт втручання в роботу вузла розподільного обліку, він вважається таким, що вийшов з ладу.
Тривалість повірки (ремонту) засобів вимірювальної техніки та/або допоміжних засобів вузла обліку становить не більш як 30 днів.
Несанкціоноване втручання у роботу вузлів комерційного обліку забороняється.
На час відсутності вузла комерційного обліку у зв’язку з проведенням повірки (ремонту) ведення комерційного обліку здійснюється розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг з урахуванням середнього споживання питної води протягом попередніх 12 місяців (якщо попередніх місяців нараховується менш як 12, за фактичний час споживання послуги, але не менш як 15 діб).
Тривалість повірки (ремонту) засобів вимірювальної техніки та/або допоміжних засобів вузла обліку становить не більш як 30 днів.
Несанкціоноване втручання у роботу вузлів розподільного обліку забороняється.
На час відсутності вузла обліку у зв’язку з проведенням повірки (ремонту) для цілей розподільного обліку приймається середньодобове споживання таким Споживачем питної води за попередні 12 місяців (якщо попередніх місяців нараховується менш як 12, за фактичний час споживання послуги, але не менш як 15 діб).
Зняття показань вузлів розподільного обліку здійснюється щомісяця Споживачем, якщо інше не передбачено договором.
Споживач передає щомісяця показання вузлів розподільного обліку працівнику КП «Козелецьводоканал» або визначеній власником (співвласниками) особі, що здійснює розподіл обсягів послуг, у строк та спосіб, передбачені договором.
Працівник КП «Козелецьводоканал» періодично, не менше одного разу на рік, проводить контрольне зняття показань вузлів розподільного обліку у присутності Споживача або його представника.
У разі коли зняття показань вузлів обліку здійснюється працівником КП «Козелецьводоканал» або визначеною власником (співвласниками) особою, що здійснює розподіл обсягів послуг, за допомогою систем дистанційного зняття показань, таке зняття може здійснюватися без присутності Споживача або його представника.
Показання вузлів обліку, не взятих на абонентський облік, не враховуються під час здійснення розподілу обсягів послуг.
Порядок оплати послуг та їх розмір
Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за послуги.
Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у Споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.
У разі коли на письмовий запит КП «Козелецьводоканал» уповноважена особа не надає такої інформації протягом 10 календарних днів з дня отримання запиту, підприємство має право звернутися з претензією (позовом) про сплату фактичної заборгованості до такої уповноваженої особи. Уповноважена особа, яка сплатила КП «Козелецьводоканал» суму заборгованості, має право зворотної вимоги (регресу) до співвласника, який належним чином не виконав зобов’язання з оплати послуг, у розмірі виплаченої суми боргу.
Плата за абонентське обслуговування та обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку нараховується щомісяця.
У разі коли співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою статті 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», та/або не дійшли згоди з КП «Козелецьводоканал» про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, плата КП «Козелецьводоканал» за індивідуальним договором складається з плати за послугу, плати за абонентське обслуговування.
Вартість послуги, що надається КП «Козелецьводоканал» за колективним договором та договором з колективним споживачем, складається з плати за послугу.
Внески за встановлення вузлів комерційного обліку відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» від 03.12.2020 р. № 1060 входять до складу інвестиційної програми, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку послуг з централізованого водопостачання включаються до складу плати за абонентське обслуговування відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» від 03.12.2020 р. № 1060.
Права та обов’язки Споживача
1) підключення в установленому порядку до системи централізованого водопостачання та водовідведення;
2) забезпечення питною водою, якість якої відповідає державним санітарним нормам та правилам, кількість і режим постачання якої визначаються на договірних засадах відповідно до нормативів питного водопостачання;
3) одержання в установленому порядку повної, достовірної, своєчасної інформації про якість питної води та режим її постачання;
4) забезпечення послугами з централізованого водовідведення відповідно до нормативів гранично допустимої концентрації та нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин;
5) пред’явлення позовів до суду про відшкодування збитків, завданих внаслідок постачання неякісної питної води, що не відповідає державним санітарним нормам та правилам, інших порушень вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення;
6) своєчасне одержання послуг належної якості згідно із законодавством і договором;
7) одержання без додаткової оплати від виконавця інформації про тарифи, розмір місячного платежу, структуру тарифу, норми споживання та порядок надання послуг, а також про їх споживчі властивості;
8) відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуги та незаконного проникнення в належне йому житло (інший об’єкт нерухомого майна);
9) усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні послуг;
10) зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їх якості;
11) неоплату вартості послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) Споживача та інших осіб понад 30 календарних днів за умови документального підтвердження відповідно до умов договору;
12) отримання від КП «Козелецьводоканал» штрафу за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт у розмірі, визначеному законодавством або договором;
13) проведення перевірки кількості та якості послуг у встановленому законодавством порядку;
14) складення та підписання актів-претензій у зв’язку з порушенням порядку надання послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт;
15) отримання без додаткової оплати від КП «Козелецьводоканал» або визначеної власником (співвласниками) особи, що здійснює розподіл обсягів послуг, детального розрахунку такого розподілу;
16) отримання без додаткової оплати інформації про проведені КП «Козелецьводоканал» нарахування плати за послуги (з розподілом за періодами та видами нарахувань) та отримані від споживача платежі;
17) розірвання договору про надання послуг за умови попередження про це КП «Козелецьводоканал» не менш як за два місяці до дати його розірвання та допуску представника підприємства для здійснення технічного припинення надання послуг.
1) раціонально використовувати питну воду, не допускати її витоку із внутрішньобудинкових мереж та обладнання;
2) не перешкоджати здійсненню контролю за технічним станом інженерного обладнання в приміщеннях;
3) вчасно повідомляти КП «Козелецьводоканал» про виявлені пошкодження на об’єктах централізованого водопостачання і водовідведення, які йому належать або якими він користується;
4) утримувати в належному технічному і санітарному стані водопровідні мережі та обладнання;
5) укладати договір у порядку і випадках, визначених законом;
6) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;
7) забезпечувати цілісність обладнання приладів (вузлів) обліку послуг відповідно до договору та не втручатися в їх роботу;
8) проводити за власний рахунок ремонт та заміну санітарно-технічних приладів і пристроїв, обладнання, іншого спільного майна багатоквартирного будинку, яке обслуговує більше одного житлового та/або нежитлового приміщення, пошкодженого з його вини, яка доведена в установленому законом порядку;
9) оплачувати надані послуги за тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені договорами;
10) допускати у своє житло (інший об’єкт нерухомого майна) працівників КП «Козелецьводоканал» у порядку, визначеному законом і договором, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань вузлів обліку, що забезпечують ведення індивідуального обліку споживання послуг у квартирі (приміщенні) багатоквартирного будинку;
11) дотримуватися вимог житлового та містобудівного законодавства під час проведення ремонту чи реконструкції житла (іншого об’єкта нерухомого майна), не допускати порушення законних прав та інтересів інших учасників відносин у сфері житлово-комунальних послуг;
12) забезпечувати своєчасну підготовку об’єктів, що перебувають у його власності, до експлуатації в осінньо-зимовий період;
13) у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договором;
14) інформувати виконавця про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, у випадках та порядку, передбачених договором;
15) надавати працівникам КП «Козелецьводоканал» або визначеній власником (співвласниками) особі, що здійснює розподіл обсягів спожитих послуг, показання наявних вузлів обліку, що забезпечують ведення індивідуального обліку споживання послуг у квартирі (приміщенні) багатоквартирного будинку, в порядку та строки, визначені договором;
16) дотримуватися правил безпеки, зокрема пожежної, та санітарних норм.
1) укладати договір відповідно до свого статуту в інтересах Споживачів, об’єднаних таким колективним споживачем;
2) розірвати договір, укладений ним в інтересах Споживачів, об’єднаних таким колективним споживачем, попередивши про це КП «Козелецьводоканал» не менш як за два місяці до дати розірвання.
1) допускати до об’єктів нерухомого майна, що належать колективному споживачеві, а також місць загального користування і допоміжних приміщень багатоквартирних будинків (для об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) працівників КП «Козелецьводоканал» у порядку, визначеному законом і договорами, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань засобів вимірювальної техніки;
2) у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договором для споживачів, об’єднаних таким колективним споживачем;
3) забезпечувати розподіл між Споживачами, об’єднаними таким колективним споживачем, обсягу спожитих послуг відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг (крім випадку, коли співвласниками визначено особу, що здійснює розподіл обсягів послуг);
4) у разі безпосереднього здійснення розподілу обсягу послуг між Споживачами у будівлі надавати Споживачам, об’єднаним таким колективним споживачем, детальний розрахунок розподілу між ними обсягу спожитих послуг, а в разі ведення обліку послуг засобами вимірювальної техніки вузла обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної послуги в будівлі (її частині), - інформацію про їх показання.
Права та обов’язки КП «Козелецьводоканал»
1) здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків та споруд, вимагати термінового усунення витоків з водопровідних мереж та обладнання, забезпечувати встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку питної води відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»;
2) видавати технічні умови на підключення Споживачів до систем централізованого водопостачання та водовідведення;
3) вимагати від Споживача дотримання правил експлуатації жилих приміщень та прибудинкової території, санітарно-гігієнічних правил і правил пожежної безпеки, вимог інших нормативно-правових актів у сфері комунальних послуг;
4) вимагати від Споживача проведення робіт з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості таких робіт;
5) доступу до житла, інших об’єктів нерухомого майна для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань вузлів обліку, що забезпечують ведення індивідуального обліку споживання послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку, в порядку, визначеному законом і договором;
6) обмежити (припинити) надання послуг у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, встановлені законом та договором, крім випадків, коли якість та/або кількість таких послуг не відповідають умовам договору;
7) звертатися до суду в разі порушення Споживачами умов договору;
8) отримувати у разі укладення індивідуального договору інформацію від Споживача про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) та фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі Споживача, у випадках та порядку, передбачених договором;
9) створювати системи управління якістю, сертифіковані відповідно до національних або міжнародних стандартів акредитованими органами із сертифікації.
1) виробництво та постачання Споживачам питної води відповідно до договору;
2) вжиття заходів до забезпечення питною водою у разі порушення функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації);
3) вирішення питань, пов’язаних з порушенням функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації), відповідно до плану оперативних дій із забезпечення споживачів питною водою у відповідному населеному пункті (районі);
4) подання води для протипожежних потреб;
5) відшкодування збитків, завданих юридичним і фізичним особам внаслідок порушення вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та централізованого водовідведення, що сталося з їх вини;
6) своєчасність надання, безперервність і відповідну якість послуг згідно із законодавством та договором, зокрема шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів;
7) підготовку та укладення із Споживачем договорів з визначенням відповідальності за дотримання умов їх виконання;
8) надання без додаткової оплати в установленому законодавством порядку необхідної інформації про тарифи, розмір місячного платежу, структуру тарифу, норми споживання та порядок надання послуг, а також про їх споживчі властивості та іншу інформацію, передбачену законодавством;
9) своєчасне проведення підготовки об’єктів житлово-комунального господарства до експлуатації в осінньо-зимовий період;
10) розгляд у визначений законодавством строк претензій та скарг Споживачів і проведення відповідних перерахунків розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором;
11) вжиття заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуг у строки, встановлені законодавством;
12) перерахунок вартості послуг за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також виплату Споживачеві неустойки (штрафу, пені) у порядку та розмірі, визначених законодавством або договором;
13) виплату Споживачеві штрафу за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт у розмірі, визначеному законодавством або договором;
14) своєчасне реагування на виклики Споживачів, підписання актів-претензій, ведення обліку вимог (претензій) споживачів у зв’язку з порушенням порядку надання послуг;
15) своєчасне проведення за власний рахунок робіт з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з наданням послуг, що виникли з його вини;
16) у разі укладення індивідуальних договорів здійснення розподілу загальнобудинкового обсягу послуг між співвласниками багатоквартирного будинку у передбаченому законодавством та договором порядку;
17) інформування Споживачів про намір зміни тарифів на послуги відповідно до законодавства.
Обмеження (припинення) надання послуг
проведення ремонтних і профілактичних робіт згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації і користування, положеннями про проведення поточного і капітального ремонтів та іншими нормативно-правовими актами через 10 днів після повідомлення Споживачеві через засоби масової інформації або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до кожного Споживача, із зазначенням причин та строків обмеження (припинення) надання послуг;
ліквідації наслідків аварії, повідомивши Споживачеві через засоби масової інформації або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до Споживача, про таку перерву не пізніше ніж через три години з початку такої перерви. У повідомлені зазначається причина та строк перерви в наданні відповідних послуг.
Таке попередження надсилається Споживачеві не раніше наступного робочого дня після закінчення граничного строку оплати, визначеного законодавством та/або договором.
Попередження надсилається Споживачеві рекомендованим листом (з повідомленням про вручення) та шляхом повідомлення Споживачеві через його особистий кабінет або в інший спосіб, визначений договором.
пошкодження спільного майна співвласників багатоквартирного будинку;
порушення прав та інтересів інших Споживачів – співвласників багатоквартирного будинку, які виконують зобов’язання, встановлені законодавством і договором.
У разі настання зазначених наслідків вони фіксуються власником (співвласниками) багатоквартирного будинку і КП «Козелецьводоканал» та відшкодовуються винною стороною відповідно до законодавства.
Порядок оформлення претензій Споживачів
Оформлення претензій Споживачів здійснюється в порядку, передбаченому статтею 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Оформлення претензій Споживачів у багатоквартирному будинку здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених статтею 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
У разі встановлення за результатами дослідження відібраних проб факту надання послуг неналежної якості витрати Споживача на оплату проведених досліджень підлягають компенсації за рахунок КП «Козелецьводоканал».
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше