Цей день був дуже гарний і сонячний. Птахи чи то співали, чи то сперечалися на своїй пташиній мові. А я йшла вулицею і розмірковувала про фотографування – своє хобі. Тим більше, що йшла я на зустріч з дітлахами Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю Козелецької селищної ради для того, щоб розповісти їм про мистецтво фотографії.
По дорозі зазирнула в книжковий магазин, щоб купити журнал, поспіхом переглянула там фото і, не читаючи, кинула в сумочку. Я йшла і думала, щоб такого цікавого розповісти дітям про фотографію, щоб вони закохались в це мистецтво, як і я, щоб відчули цікавість та бажання дізнатись про неї більше?
З такими думками я переступила поріг Центру, де на мене вже чекали. Цієї ж миті підбігла маленька дівчинка і щось пролопотіла на незрозумілій мені дитячий мові. «Що, маленька?» Вона просто взяла мене за руку, підвела до стіни, де висіли фотографії усміхнених дітей, і тицьнула пальчиком в одну з них, на якій була зображена саме вона. І тут я все зрозуміла. Не лише те, що дівчинка хотіла сказати, а й те, про що мені слід розповідати дітям: я буду говорити про мову фотографії! Адже ця мова універсальна – їй не треба слів, суть фото зрозуміла глядачам незалежно від їх національності чи країни проживання.
Я дістала з сумки журнал і показала його дітям. Ми разом переглядали сторінки з яскравими фотографіями, зробленими в іншому куточку планети з іноземним текстом, але малеча безпомилково зуміла вловити сенс того, що відбувається, зрозуміти почуття та настрій зображеного.
Та як і будь-якій мові, фотографічній теж необхідно вчитись. Тому першим нашим із дітьми кроком назустріч фотомистецтву стало знайомство з фотоапаратом. Він, як ніщо інше, пристосований до фіксації подій чи об’єктів. А людина, котра тримає фотоапарат в руках, надає цим подіям та об’єктам сенсу, характеру, виразності.
Наступним кроком став фотопохід до міського парку, де діти мали змогу не лише споглядати природу і красу навколишнього світу, але й спробували себе у якості фотографів. Малюки дізнались деякі професійні хитрощі та отримали навички художнього фотографування.
Сподіваюсь, досвід спілкування фотографічною мовою сформує у дітей почуття прекрасного і естетичний смак, здатність налаштовуватись на позитивний лад, навчить глибше розуміти і відчувати красу природи, та допоможе знайти багато нових друзів.
Вікторія Дідовець,
студентка коледжу мистецтв та дизайну КНУТД
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше